دسته‌بندی نشده

تست روانشناسی – در این تصویر چه می بینید؟ – T.A.T

دانلود کارگاه های یک فراکاو:

++ کارگاه آموزشی درمان مشکلات جنسی (سکس تراپی)

++ دانلود کارگاه مشاوره ازدواج و خانواده

++ دانلود کارگاه طرحواره درمانی دکتر حمیدپور

++ دانلود دوره کاربردی درمان اختلالات اضطرابی

++ دوره تکمیلی درمان شناختی رفتاری اختلالات روانی

++ دانلود دوره درمان اختلالات روانی با رویکرد شناختی رفتاری – CBT :

++ دانلود دوره کاملا کاربردی درمان مشکلات جنسی زوجین و زوج درمانی

++ دانلود کارگاه بازی درمانی play therapy

===========================================

این یک تست روانشناسی است، و زیرمجموعه آزمون های فرافکن با نام T.A.T می باشد.  ما می خواهیم داستانی که با دیدن این تصویر در ذهن شما شکل می گیرد را در یک فراکاو درج نمایید. کلیه داستانک ها شما قابل تحلیل روانی می باشند و می تواند گوشه ای از شخصیت شما را برایتان روشن کند. توصیه می کنیم که حتما مدت زمان را از زمانی که عکس را می بینید تا داستان را تمام می کنید، برای ما بنویسید.

از همه عزیزان درخواست داریم که اولین افکاری که با دیدن این تصویر می بینید را در قسمت دیدگاه ها درج نمایید.

تست روانشناسی پرسشنامه فرافکن

——-   توضیح بیشتر درباره آزمون T.A.T  ———

آزمون T.A.T در سال ۱۹۳۵ توسط کریستینا مرگان (Christina Morgan) و هنری مورای (Henry Murray) روان‌پزشکان آمریکایی تهیه شده است. مواد این آزمون شامل ۳۰ تصویر است که به گروه‌های ده‌تایی تقسیم می‌شوند. معنا و مفهوم این تصاویر مبهم بوده، با شرایطی به آزمایش شونده معرفی می‌شوند و از او می‌خواهند تا داستانی درباره هر یک از آن‌ها بیان کند. بعضی از کارت‌ها به کودکان، برخی به زنان و پاره‌ای دیگر به مردان اختصاص دارد.
آزمون اندریافت موضوع، بر این فرضیه مبتنی است که آزمودنی خود را با قهرمان اصلی داستانی که می‌سازد همانند می‌کند…

آزمون اندریافت موضوع (TAT) یک روش فرافکنی است که شامل تعدادی تصویر است و در آن از آزمودنی خواسته می شود درباره آنچه که فکر می کند در هر تصویر رخ می دهد داستانی بسازد. موری آزمون TAT را به صورت زیر توصیف می کند: روشی که برخی از سایق ها، هیجان ها، احساسات، عقده ها و تعارض های بارز شخصیت را برای تفسیرکننده تعلیم دیده آشکار می سازد. ارزش این آزمون به ویژه در این است که گرایش های اساسی و بازداری شده ای را منعکس می کند که آزمودنی به دلیل عدم تمایل به افشای آنها یا به سبب ناهشیاری نسبت به این گرایش ها نمی تواند به آنها اعتراف کند.

این آزمون با نقاشی های فرافکنی یا آزمون های از نوع لکه جوهر مانند آزمون رورشاخ یا هولترمن تفاوت دارد. زیرا کارت های TATمحرک ساخت دارتری ارائه می دهند و مستلزم پاسخ های کلامی سازمان یافته تر و پیچیده تری هستند علاوه بر این TAT بیشتر به روش های تفسیر کیفی استوار است و به جای ساخت زیربنایی اساسی شخصیت، ویژگی های اینجا و اکنون موقعیت های زندگی فرد را مورد سنجش قرار می دهد.

TAT از ابتدای تدوین تاکنون یکی از آزمون های روانی بوده است که در بررسی های بالینی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و برای تدوین بسیاری از متون مشابه الگو واقع شده است. آزمون TAT از ۲۰ کارت با تصویرهای مبهم تشکیل شده است به آزمودنی راهنمایی می شود که درباره هر تصویر داستانی بسازد و در این داستان درباره آنچه که هم اکنون می گذرد افکار و احساسات قهرمانان آنان، رویدادهایی که وضعیت فعلی را موجب شده اند و نتایج پایانی داستان توضیح دهد. کوشش برای شناخت افراد بر اساس تفسیرهایی که از جهان خود به عمل می آورند تاریخی طولانی و اغلب قابل احترام دارد تفسیر نقاشی ها (و به طور کلی آزمون فرافکنی) عمدتا به نظریه روان تحلیل گری مبتنی است.

یکی از فرض های اساسی این شیوه آن است که بسیاری از جنبه های مهم شخصیت از طریق خودسنجی هوشیارانه به دست نمی آید و لذا پرسشنامه ها برای این منظور ارزش محدودی دارند. برای به دست آوردن تصویر دقیق از جهان درونی شخص باید راهی انتخاب شود که از تفاوت ها و دفاع های ناهشیار پیشگیری شود. بنابراین از دیدگاه روان تحلیل گری یک رویکرد غیرمستقیم مانند استفاده از نقاشی های فرافکنی امری اساسی است. نقاشی های فرافکنی فنون بیانی هستند زیرا جنبه هایی از خصایص شخص را هنگامی که به گونه ای از فعالیت می پردازند نشان می دهند. نمونه های دیگری از متون بیانی عبارتند از تفسیر بازی نقش، نمایش، بازی کودکان یا فهم معنای پنهان لطیفه گویی ها. به طور کلی در کاربرد فنون بیانی فرافکنی، رویکردهای بسیار گوناگونی وجود دارند که نقاشی های فرافکنی از آن جمله اند. بعضی از متخصصان بالینی از آزمودنی می خواهند که صرفا تصویر یک آدم بکشد در صورتی که دیگر متخصصان بالینی ممکن است از او بخواهند که تصویری از جنس مخالف، یک خانه و یک درخت را نیز ترسیم کند و درباره آنچه که کشیده است داستانی بسازد و یا از رنگ یا مداد رنگی استفاده کند.

روش اجرا و تفسیر آزمون فرافکن TAT

در اجرای آزمون، به آزمودنی می‌گویند «من چند تصویر به شما نشان می‌دهم. می‌خواهم درباره هر تصویر داستانی برایم بگویی. به من بگو چه رویدادهایی این داستان را به وجود آورده، هم اکنون چه چیزی در داستان اتفاق افتاده است، قهرمانان داستان چه فکر می‌کنند و چه احساسی دارند و سرانجام داستان چه خواهد شد؟». نیز به آزمودنی گفته می‌شود که برای گفتن داستان هر کارت تقریبا ۵ دقیقه فرصت دارد. در طرح اولیه آزمون، ۲۰ کارت در دو جلسه یک ساعتی(در هر جلسه ۱۰ کارت) اجرا می‌شد. اما در عمل، معمولا در مورد هر آزمودنی ۱۰ تا ۱۲ کارت اجرا می‌شود.

آزمایش‌کننده باید تمام گفته‌های آزمودنی را کلمه به کلمه یادداشت کند. آزمایش‌کننده لازم است زمان واکنش آزمودنی(فاصله زمانی بین ارایه کارت به آزمودنی و نخستین پاسخ وی) را نیز اندازه‌گیری و ثبت کند. از روی زمان واکنش می‌توان مشخص کرد که آزمودنی در کدام یک از کارت‌ها مشکل داشته است. چون هر کارت برای فراخوانی موضوع‌ها، نیازها و تعارض‌های خاص خود طراحی شده است. زمان واکنش طولانی و غیرعادی ممکن است بیان‌گر مساله خاصی باشد. آزمایش‌کننده ماهر، از داستان‌ها، نیازها، هیجان‌ها، احساسات، عقده‌ها، تعارض‌ها و فشارهای بیرونی آزمودنی که او را آزار می­دهند، اطلاعاتی به دست می‌آورد.

در مورد آزمون T.A.T نظام‌های نمره‌گذاری و تفاسیر گوناگونی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به دو گروه تفسیر کمی و کیفی طبقه‌بندی کرد. تفسیر کمی آزمون، کمتر مورد پذیرش عام قرار گرفته است. به سبب پیچیدگی و وقت‌گیر بودن روش‌های کمی تفسیر آزمون، اغلب روان‌شناسانی که T.A.T را به کار می‌برند روش تفسیر کیفی را ترجیح می‌دهند. تقریبا در همه روش‌های تفسیر آزمون، قهرمانان، نیازها، فشارهای محیطی، موضوع‌ها و نتایج مورد توجه قرار می‌گیرند.

قهرمان، چهره‌ای در داستان است که ظاهرا آزمودنی با وی همانندسازی می‌کند. چهره‌ای که به گوینده داستان شباهت بیشتری دارد، به عنوان قهرمان در نظر گرفته می‌شود. انگیزه‌ها و نیازهای قهرمان اهمیت خاصی دارند. در بیشتر روش‌های تفسیر از جمله در تفسیر ارایه شده توسط موری، شدت، تداوم و فراوانی هر یک از نیازها به عنوان شاخص‌هایی برای اهمیت داشتن و مربوط بودن نیازها در نظر گرفته می‌شوند. اصطلاح “فشار خارجی” در تفسیر T.A.T، به نیروهای محیطی که در ارضای نیازها مشکل ایجاد می‌کنند یا ارضای نیازها را تسهیل می‌کنند گفته می‌شود. برای تعیین اهمیت نسبی این نیروها باید به عواملی مانند فراوانی، شدت و تداوم توجه شود. به نظر بعضی از متخصصان، قسمتی از پاسخ‌ها یا نشانه‌ها در آزمون T.A.T نشان‌گر برخی اختلال‌های روانی است. به عنوان مثال؛ کندی یا درنگ طولانی در پاسخ دادن به تصاویر ممکن است نشانه افسردگی باشد.
این‌که آزمودنی‌های مختلف به یک تصویر پاسخ‌های متفاوت می‌دهند نشانه ارزش بالقوه آزمون T.A.T برای شناخت خصایص شخصیتی است.

::: پیشنهاد می کنیم مطالب تازه زیر را نیز بخوانید ::::

[archives limit=10]

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نوشته های مشابه

‫201 دیدگاه ها

    1. داستان حسرت .
      زن، عشق مرد رو بعد از مرگ اون درك كرد .
      مرد در تنهايى و عشق خودش در اتاقى كه يك تخت داره و اين نشان دهنده اينكه مرد با هيچ كس همخواب نشد به خاطر عشقش جان داد و زن زمانى كه تصميم ميگيره ،عشق مرد رو پاسخ بده كار از كاز گذشته بود .
      و زن در حسرت چنان عشقى بايد بسوزد .

    2. درنگاه اول زنی که از همسرش رنجیده. و کمی بعد فکر اینکه همسر فوت کرده به ذهنم رسید,وکمی بعد انگار زن میخاد بره بخوابه و خسته ست

  1. زنی که مطلقه است و با یه مردی که خیلی هم دوستش نداشته رابطه جنسی برقرار کرده مرده الان عین خرس گرفته خوابیده ولی زنه بخاطر اینکارش دچار افسردگی شده و گریه میکنه که چرا با این مرد سکس داشته ، اخرش خانمه توبه میکنه که دیگه اینکارو تکرار نکنه ولی احتمالن بازم اینکارو بکنه چون زن جوونی هست و نیاز شدیدی به همدم داره!

    فکر کنم بس باشه داستانم

  2. سلام
    در نگاه اول تصور زنى رو كردم كه وقتى ميره تا به همسر بيمارش سر بزنه متوجه ميشه كه فوت كرده و داره گريه ميكنه .

  3. زنی که مورد بی توجهی شوهرش است ، و از شدت ناراحتی گریه می کند و از اتاق خارج می شود.

  4. مرده رفته مشروب خورده بعد از خودش بیخود شده به زنش خیانت کرده حالا هم خسته و مست امده افتاده سر تخت و خوابیده زنه هم اینو میدونه وچون میدونه که بزودی باید از اون زندگی دل بکنه ناراحته . در کل بدبختی زن ایرانی رو نشان میده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در اولین نگاه ظرف چند ثانیه اینو نوشتم

    1. به نظر من مرد مرد مستی رو نشون میده که احساسات اون خانوم حالا هر نسبتی که دارن رو نادیده می گیره و اون زن جایی میون سایه ها و تیرگی ها اشک می ریزه بدون اینکه یاوری داشته باشه و با اینحال از اونجا دور میشه چون نمی خواد ضعف و ناراحتی اش رو کسی ببینه

  5. در نگاه اول زنی را دیدم که با مرگ شوهرش مواجه شده است ابتدا دقتی به این اینکه جسد آغشته به خون است یا خیر،نکردم ولی در لحظه اول قتل به ذهنم رسید.
    تصویر غمگینی است.

  6. زن جوان بخاطر بیماری پدرش ک مدتی است دربستربیماری میباشد،ناراحت است و ازدرمان وی ناامیدشده است و گریه میکند.

  7. اين دو نفر باهم نسبت زن و شوهري ندارن. يعني يا دوست دخترش هست يا هم كار و دوست معمولي. وقتي اومده خونه ي پسر، ميبينه كه كسي اون و كشته. (البته حتما درم باز گذاشته بوده ديگه (؛ ) بعدا دختر با اون صحنه روبه رو ميشه و… مثل عكس ميشه حال و احوالش

    1. ی زنی ک از بی توجهی شوهرش نسبت به خودش رنج میبرد چون زنه خیلی لباس شیکی داره مرده هم از بیرون اومده یک راست رفته خوابیده چون حتی کت شم درنیاورده

  8. حال همسر این خانم خیلی بده و زمان مرگش نزدیک شده خانمه به خاطر این قضیه خیلی ناراحته و داره گریه میکنه

  9. به نظر من مردی که بر روی تخت خوابیده نقش آدمی را دارد که زیاد به همسر خود توجهی ندارد وهمسرش از این موضوع زیاد ناراحت است .

  10. شوهرش بیماره اما با این حال تنهاش نذاشته بوده و کنارش خوابیده بوده و بهش امید داده که که عزیزم حتما خوب میشی بعدش بلند شده که بره براشوهرش شربتی چیزی بیاره اما نتونسته بخاطر حال مریض شوهرش طاقت بیاره و زده زیر گریه اما در سکوت و آرام گریه میکنه که شوهرش متوجه نشه و امیدش رو از دست نده

  11. مرد مست و خسته از یک رابطه که به زور و جبر به همسرش تحمیل کرده است روی تخت خوابیده است . زن تنها به این دلیل هم آغوشی را قبول کرده تا بلکه در بهبود زندگیشان تاثیر داشته باشد ولی از این وضعیت زورگویانه و آزاردهنده ناراحت وگریان و به فکر چاره است.زنی بیچاره…
    زمان حدود 10 دقیقه

  12. ye marde morde o zani k barash gerye mikone
    shayadam y mard k masto mashrub khordast o ba zanesh bad raftari karde

    shayad 2 min fght bhsh ngah kardam

  13. زنی که فکر میکرده کنار شوهرش بوده همیشه و سختی ها رو بخاطرش تحمل کرده، اما میبینه شوهرش کنار یک دختر جوون و زیبا خوابیده ، در حالیکه از شدت استفاده از الکل و … بیهوش شده. متوجه شده که بجای همسر، برای شوهرش مثل مادر بوده. در حقیقت با واقعیت روبرو شده.

  14. در نگاه اول مردی که به خواب رفته و زن از این قضیه ناراحته شاید چون قرار نبوده بخوابه. و کمی بعد از حالت خوابیدن مرد فکر کردم شاید مرده و زن به این خاطر در حال گریستن هست البته هیچ احساسی در مورد نوع رابطه شون ندارم یعنی ممکنه زن و شوهر، هم خانه یا دوست و … باشند.

  15. خانمی را می بینم که ناراحت است و دارد گریه می کند و شوهرش هم ناراحت و عصبی روی تخت خوابیده است .
    انگار صحنه ی بعد از یک مشاجره است .

  16. زنی که احساس میکنه شوهرش رو دوست نداره و شب قبل از این با هم سکس داشتن، و شبهای قبل اما زن هر روز که از خواب بیدار شه حس خوبی نسبت به شوهرش نداره دوستش نداره و حرف مشترکی بینشون نیست که هر دو طرف ازش لذت ببرن و همچنین زن نسبت به مرد تعهد اخلاقی نداره و شاید دلیل ناراحتی اش همین هم باشه . شاید فکر میکنه بهتر بود ازدواج نمیکرد یا حالا حداقل تعهد داشته باشه به شوهرش. زن دوست داره خوب و پاک زندگی کنه اما نمیدونه چطور؟ راهش رو گم کرده

  17. زنی که احساس میکنه شوهرش رو دوست نداره و شب قبل از این با هم سکس داشتن، و شبهای قبل اما زن هر روز که از خواب بیدار شه حس خوبی نسبت به شوهرش نداره دوستش نداره و حرف مشترکی بینشون نیست که هر دو طرف ازش لذت ببرن و همچنین زن نسبت به مرد تعهد اخلاقی نداره و شاید دلیل ناراحتی اش همین هم باشه . شاید فکر میکنه بهتر بود ازدواج نمیکرد یا حالا حداقل تعهد داشته باشه به شوهرش. زن دوست داره خوب و پاک زندگی کنه اما نمیدونه چطور؟ راهش رو گم کرده
    در چند لحظه اول این ها به ذهن من رسید

  18. به نظرم دوره ی آزمون های فرافکن به سر اومده!
    از روزیکه این آزمون و سایر آزمون های مشابه، وارد علم روانشناسی شد، همیشه این سوال مد نظر روانشناسان بود که آیا این آزمون ها ار اعتبار کافی برخوردار هستند یا خیر؟
    متاسفانه باید گفت اعتبار این آزمون ها پایین هست، در نتیجه نمیشه به اون اعتماد کرد.
    بماند که برای تفسیر همین آزمون نه چندن دقیق، باید دوره های آموزشی زیادی رو گذروند.
    الان آزمون هایی تهیه شده که به راحتی میشه مشکل فرد رو تشخیص داد و نیازی نیست تا به درون آدما وارد بشیم.

  19. زن ياد غرزدن ها و توقعات زيادي كه از شوهرش داشت افتاد و حالا كه شوهرش را در بستر بيماري لا علاج مي بيند بسيار غمگين و پشيمان است.

  20. با دیدن این عکس یه لحظه خودم رو با زنی مقایسه کردم که همسری داره که فقط میخوابه و به خواسته های زنش توجه نداره و زن غمگین و افسرده ار شانس خود و نا امید اتاق رو ترک می کنه

  21. من تصور می کنم زن تموم طول روز برای زیبا شدن خود تلاش کرده تا شب شوهرش رو غافلگیر کنه ولی مرد به دلیل مست بودن بی توجه به همسرش خوابیده و زن خودش رو تحقیر شده می بینه و افسوس می خوره بابت سادگی و محبتی که درونش هست و همسرش با تموم وجود نادیده می گیره

  22. با سلام
    با تشكر از ايميل هاي جالبتان .در عكس مربوطه، خانمي را ميبينم كه همسر او بيمار است و شايد در حال مرگ! او از اين واقعه بسيار غمگين است و سعي ميكند همسرش اشك هاي او را نبيند. پس براي گريه بيرون مي رود.
    متشكرم
    شيرين

  23. Salam man zamani k axo didam in hess bem dast dad: khanomi dar hale gerye kardan hastesh va dalile geryash ham az dast dadane hamsaresh hast.
    Hamon lahze in hesso dashtam va zamane besyar kami bod

  24. زنی که همسر خود را از دست داده و از ناراحتی و رنج به گریه افتاده…از اتاق بیرون آمده….احنمالا مرد زخمی بوده و از خونریزی مرده…چون پیرهنش بالا زده شده…مدت زمان ۵دقیقه..

  25. زن صبح از خواب بیدار شده و نور زیاد چشماشو اذیت کرده و خواب آلوده و داره با دستش صورتشو رو می ماله

  26. من دو داستان به ذهنم رسید اینکه مردی مرده یا بیماره و همسرش براش گریه میکنه ولی وقتی دقت کردم این داستان بهتر بود براش …اینکه مردی مست به خونه برگشته خیلی دیر وقتی همسرش میره پیشش متوجه میشه که مرد اون شب رو پیش زن دیگه ای بوده و در همون حال در حال ترک کردن همسرش هست و از این حال به گریه افتاده و بسیار شکست خورده و ناراحته
    کل مدت زمان صرف شده برای طرح داستان 3-4 دقیقه

  27. من در مورد اين تصوير دو چيز به ذهنم اومد اولي اين بود كه اين زنه شوهرشو كشته و خيلي ناراحته . دوميشم اين بود كه مورد بي توجهي شوهرش واقع شده و از دست شوهرش يا هر كسي كه باهاش رابطه جنسي دارشته ناراحته يعني به نظر پشيمون مياد

  28. چند دقیقه پیش شوهرش امد خانه. مثل همیشه هیچ چیزی غیر عادی نبود هنوز لباسهاشو در نیاورده بود که گفت حالش خوب نیست و این زن بردش تا دراز بکشه اما حالا شوهرش مرده و این زن پر شده از احساس بدبختی و غم و حتی نمی دونه تا یکه دقیقه بعد باید چه کار کنه
    مدت زمان تقریبا 1 دقیقه

  29. منم 2داستان به ذهنم خطورکرد 1-زنی رو می بینم که همسرش با بیماری سختی دست وپنجه نرم میکنه و زن که عاشقانه همسرشو دوست داره و هرکاری برای بهبودی اون کرده الان دیگه تحملشو از دست داده و بسیار ناراحته و…. اما پایان داستان به خوبی پیش میره و شوهرش سلامتیشو بدست میاره و دومی اینکه اصلاً داستان خاصی نداره زن به شدت خوابش میاد و اومده چراغو خاموش کنه
    3دقیقه طول کشید

  30. زنی که همسرش رو به موت است و تنها و اندوهناک به اتاق کناری می رود تا همسرش اشکهایش را نبیند. در نگاه اول و در کمتراز یک به ذهنم رسید و آن را نوشتم.

  31. این یک زن جون اولین رابطه جنسی رو داشته با این مرد اما از طرف این پسر به دفعات طرد شده

    الان هم می دونه بازم طرد میشه اما می دونه که باز هم اگر این مرد بخواد همه کار واسش میکنه
    این مرد و خیلی دوس داره اما این مرد عاشق کسی دیگس و چون نمی تونه با اون باشه این دختر رو از رو ناچاری قبول میکنه در نهایت هم میمیره بخاطر سواستفاده از مواد مخدر و آور دوز میکنه میمیره

  32. زنی که مورد بی توجهی شوهرش است ، و از شدت ناراحتی گریه می کند و از اتاق خارج می شود

  33. zanio neshoon mide ke ehtemakan az bi eatenayie shoharesh dar zendegi ranj mibare
    oona faqat baham zire ye saqf zendegi mikaedan,ama eshghi beineshoon nabode va yahtamel sexeshoon ham bedoonw jazabiat boode va in vase zane kheili azab avare

  34. این تصویر یه زن ومردی رو نشان میدهد که زنه بخاطر بیماری شوهرش ناراحت و غمگین است ولی وقتی در کنارش نشسته خودش را خوشحال نشان میدهد تا شوهرش نگران نشود ولی در تنهایی خودش گریه می کند و برای سلامتی اش دعا می کند.

  35. زنی که برای مدت طولانی پرستاری شوهر بیمارش را می کرده به بالین شوهرش می رود و او را مرده می یابد غم و اندوهی که ناشی از دریافت این واقعیت است او را گریان و ناراحت می‌نماید…….حدود 30 ثانیه

  36. با سلام…اگر برای شما زحمتی ندارد لطف کنید و تحلیل داستانکی که پس از مشاهده ی تصویر نوشته ام را بفرمایید. با سپاس

  37. زندگی این زن و مرد کاملا عادی است، هر دو شاغل هستند و زندگی نسبتا خوبی دارند، تنها زمانی که می توانند با هم بگذرانند شبها است. هر دو به یک اندازه خسته هستند، ولی مرد موفق نمی شود خستگی خود را پنهان کند.. مرد هر شب زود به خواب می رود ، و قادر نیست زمانی را برای همسر خود قرار دهد. زن احساس تنهایی شدیدی می کند، هر شب بعد از اینکه همسرش به خواب می رود، بدون اینکه او را بیدار کند گریه اش را آرام سر می دهد، یک شب که مرد با صدای نفسهای تند گریه ی زن بیدار می شود شوکه می شود، سعی می کند علت را بداند. اما زن می داند چنین علتی قابل گفتن به مردش نیست.. چه بگوید؟

  38. من در اولین نگاه یک نوع پشیمانی و سرخوردگی از زن جوان به ذهنم رسید که با دیدن مرد جوان روی تخت قتل مرد توسط زن به ذهنم رسید. ولی هرچند در نگاههای بعدی میبینم اشتباه میکنم.

  39. زنی که بعد از رابطه جنسی
    احساس می کند که شوهرش به روح او توجهی ندارد و نوازشی نمی شود
    زن به شدت مرد را دوست دارد و از اینکه تن به سکس داده پشیمون می باشد

  40. تصویر زنی که همسرش رو خیلی دوست داره ولی متاسفانه شوهرش سخت مریضه و زن برای اینکه شوهرش اشکاشا نبینه داره آهسته گریه می کنه .در یک لحظه به ذهنم رسید.

  41. با سلام خدمت مدیریت سایت
    من راجع به مطلب بالا یک گذاشتم مثل اینکه درج نشده است اگر برایتان مقدور است رسیدگی بفرمایید
    با تشکر

  42. درنگاه اول حس کردم زنیه ک شوهرش رو خیلی بی خیال کنار معشوقه اش می بینه ینی ی جورایی حس خاصی هم ب معشوقه اش نداره و زنه م چشماشو گرفته انگار که نمیخاد همچین چیزی رو قبول کنه و ببینه و براش چاره ای پیدا کنه

  43. زنی که شوهرش(نامزدش – دوستش) در بستر مرگ افتاده و نمی تواند کاری برایش انجام دهد.

  44. در نگاه اول: مرد خسته و بی اعتنا روی تخت در حال استراحت است و به خواب رفته در صورتی که زن به محبت همسرش نیاز دارد، شب است و بی توجهی همسر باعث می شود که زن احساس تنهایی کند و با گریه به سمت در اتاق میرود تا به سوی آشپزخانه رود و با نوشیدن لیوانی آب سرد خود را آرام کند …

  45. زنی پس از چندین ساعت کار شب به خانه برمی گردد. خانه تاریک و ساکت است و
    وقتی چراغ را روشن میکند مشاهده می کند که شوهرش با زنی دیگر در بستر خوابیده اند.
    زن چراغ را خاموش میکند و در سکوت گریه.

  46. زن و مردی که عاشق هم بودند. مرد از شدت بیماری فوت کرده است و زن نیز بخاطر نداشتن توان مالی نتوانسته برای معشوق خود کاری انجام دهد و حالا از فراق وی میگرید . مرد با دنیا وداع کرده و در آرامش ابدی بسر میبرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا