پرسشنامه روانشناسینکات طلایی برای زندگی

پنج زبان عشق چیست؟

پنج زبان عشق یکی از تئوری‌های معروف و پرکاربرد در بحث سبک‌ها و روش‌های متفاوت عشق‌ورزی در رابطه عاطفی است که عموماً با پژوهش‌ها و مطالعات گری چاپمن (Gary Chapman) شناخته شده است.

گری چاپمن متخصص بهبود و ارتقای روابط عاطفی است و مجموعه کتاب‌ها، مقالات و سمینارهای او کمک بسیار زیادی به افرادی که می‌خواهند رابطه عاطفی قوی‌تر و پیوند مستحکم‌تری با شریک عاطفی‌شان داشته باشند کرده است. علاوه بر این او یک مجموعه پادکست تحت عنوان Building Relationships with Gary Chapman دارد که گاهی اوقات از آموزه‌های خودش در آن سخن می‌گوید و به سوالات مردم سراسر دنیا در خصوص بهبود رابطه عاطفی‌شان پاسخ می‌دهد.

چاپمن معتقد است همه افراد در رابطه عاطفی زبان مخصوص خودشان را دارند و فقط در صورتی می‌توانیم به نیازهای عاطفی شریکمان پاسخ درستی بدهیم که زبان او را بشناسیم و بتوانیم به زبان او صحبت کنیم.

پنج زبان عشق شامل موارد زیر هستند:

۱. کلمات تأییدآمیز- Words of Affirmation

۲. وقت گذراندن- Quality Time

۳. هدیه گرفتن- Receiving Gifts

۴. اقدامات و خدمات- Acts of Service

۵. تماس فیزیکی

  • پنج زبان عشق

پنج زبان عشق:

برای نامزد یا همسرتان بفرستید تا زبان عشق یکدیگر را بشناسید❤️ گری چاپمن معتقداست که ما انسان ها، همانگونه که به زبان های مختلفی صحبت می کنیم (فارسی، انگلیسی، چینی و …)، زبان عشقی متفاوتی هم داریم. دکتر گری چاپمن به 5 زبان عشق کلی رسیده است. هر کدام از ما تا حدی همه این موارد را داریم ولی بطور خاص، یک یا دو مورد از آنها زبان اصلی عشق ماست.

❤️زبان اول عشق: کلام تاییدآمیز:

شامل تشکر و قدردانی از کارهای بسیار کوچک و معمول در خانه. برای مثال چه لباس قشنگی، چه آرایش موی قشنگی، چه دست پخت خوبی، از اینکه بچه را خوب نگه داشتی ممنون، واقعا متشکرم آشغال ها را بردی و … ما عشقمان را با کلام و گفتن جملات محبت آمیز به هم نشان می دهیم.

پیشنهاد کاربردی یک فراکاو:
۹ پاورپوینت مشاوره پیش از ازدواج+ 2 کتاب آموزشی
دانلود کارگاه ریزه‌کاری‌های زندگی زناشویی (بسیار کاربردی)
دانلود راهنمای حل تعارض زوجین به همراه پروتکل زوج درمانی گلاسر
آموزش کاربردی رابطه جنسی لذت بخش
دانلود کارگاه مشاوره ازدواج و خانواده

❤️زبان دوم عشق: وقت گذاشتن برای یکدیگر:


با هم صحبت کردن، قدم زدن گاه گاهی، به هم توجه کردن، نه اینکه روی دو مبل نشسته و به تلویزیون نگاه کنید، یا در حالی که با گوشی موبایل در دنیای مجازی هستید بگویید و بشنوید
ما عشقمان را با وقت گذاشتن برای هم به هم نشان می دهیم!

❤️زبان سوم عشق: دریافت هدایا:

هدایا از نمادهای بصری عشق است و برای برخی افراد بسیار مهمتر از برخی دیگر است. اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است، شما می توانید هدیه دهنده حرفه ای شوید و در واقع یکی از آسان ترین زبان های عشق برای یادگیری است. ما عشقمان را با خریدن کادو و هدیه به هم نشان می دهیم.

پنج زبان عشق
پنج زبان عشق

❤️زبان چهارم عشق: خدمت به یکدیگر

دو طرف رابطه در خدمت به یکدیگرند. در امور خانه داری، بچه داری و تمام مسئولیت های یک زندگی مشترک بدون در نظر گرفتن مرد و زن بودن
ما عشقمان را با انجام کارها به همسر نشان میدهیم!

❤️زبان پنجم عشق: تماس فیزیکی

تماس فیزیکی می تواند رابطه را بسازد یا از هم بگسلد. هم می تواند نفرت را منتقل کند و هم محبت را. اگر زبان اصلی عشق همسرتان، تماس فیزیکی است، هیچ چیز مهمتر از این نیست که وقتی گریه می کند در آغوشش بگیرید. برای برخی افراد تماس فیزیکی زبان اصلی عشق است، این افراد به لحاظ عاطفی نیاز دارند همسرشان لمس شان کند، دست در موهای آنها کرده و در آغوش کشیدن شان را تکرار کند، دستان یکدیگر را بگیرید. ما عشق‌مان را با داشتن رابطه لمسی به هم نشان می‌دهیم.

زبان عشق شما چیست؟

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا