پرسشنامه مکانیسم های دفاعی (سبک‌های دفاعی) DSQ 40

بخش اعظم زندگی روانی هر فرد در فرایندهای زیرآگاهی ریشه دوانده است. مکانیسم های دفاعی به عنوان عناصری مهم، نقش بسزایی در حفظ توازن روانی ایفا می‌کنند. در صورت نبود این سازوکارها، ذهن آگاه ما در برابر عوامل استرس‌زا نظیر اضطراب و دغدغه‌ها شکننده می‌گردد.

تصور ما نسبت به خویشتن، اهداف، باورها و احساساتمان تحت تأثیر مکانیزم‌های دفاعی تغییر می‌کند که این مکانیسم‌ها همانند سیستم ایمنی بدن، بی وقفه و بیشتر اوقات به صورت ناخودآگاه فعال هستند. با استفاده از پرسشنامه سبک دفاعی می‌توانید با انواع مکانیسم های دفاعی خود آشنا شوید.

مکانیسم های دفاعی به منظور مدیریت تضادها و ناراحتی‌های عاطفی به کار گرفته می‌شوند. آن‌ها عمدتاً برای کاهش اضطراب و تنش‌های ناشی از آن به کار می‌روند. از سوی دیگر، نقش ایگو این است که با اضطراب ناشی از درگیری‌های درونی ناشی از تکانه‌های متضاد و همچنین دفاع در برابر احساساتی که به دنبال تکانه‌های اید پدید می‌آیند، مقابله کند.

مکانیسم های دفاعی

در سال 1993، اندروز و همکارانش نسخه‌ای 40 سوالی از پرسشنامه سبک دفاعی را منتشر کردند که 20 مکانیزم دفاعی را در سه سبک دفاعی شامل روان‌رنجورخیز، بالغ و نابالغ، مورد بررسی قرار می‌دهد.

پرسشنامه سبک دفاعی مجموعه‌ای از بیانات را در خصوص دیدگاه‌های شخصی شما ارائه می‌دهد و به همین دلیل، پاسخ‌های صحیح یا نادرستی در آن وجود ندارد. لطفاً با انتخاب یکی از گزینه‌ها در مقیاس از 1 (کاملاً مخالفم) تا 9 (کاملاً موافقم)، میزان موافقت یا مخالفت خود را با جملات مطرح شده در پرسشنامه مشخص نمایید.

پرسشنامه مکانیسم های دفاعی (سبک‌های دفاعی) DSQ 40

این آزمون در حال توسعه است

هنوز امکان ارایه نتیجه برای شما وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا