دسته‌بندی نشده

دانلود کارگاه تخصصی مصاحبه انگیزشی در اعتیاد

کارگاه مصاحبه و مشاوره انگیزشی معتادان

مصاحبه انگیزشی که نوعی رویکرد مراجع محور و مبتنی بر شواهد برای تسهیل تغییر رفتار است، بیش از دو دهه در حیطه اعتیاد مورد استفاده قرار گرفته است. اثربخشی مصاحبه انگیزشی در تغییر شیوه­ای که درمانگران به اختلال­‌های مصرف مواد و اعتیاد می­‌پردازند، نقش قابل ملاحظه­‌ای داشته است.

حقیقت اصلی مصاحبه انگیزشی حفظ مشارکت و خودمختاری مراجع است که از این طریق به او کمک می­کند تا آزادانه به بررسی رفتار خویش بپردازد و بدین ترتیب تردید و دوسوگرایی را که فرآیند طبیعی تغییر کردن است با سهولت پشت سر بگذارد.
مصاحبه انگیزشی یکی از مداخلاتی است که به طور گسترده­‌ای مورد توجه و پژوهش قرار گرفته است. فراتحلیل­‌های متعددی اثربخشی مصاحبه انگیزشی را در گستره­ای از رفتارهای سلامت بررسی کرده­اند.

پیشنهاد یک فراکاو:

دانلود پاورپوینت مصاحبه انگیزشی+ ۹ پاورپوینت

دانلود فایل کاربردی آموزش مصاحبه انگیزشی -قسمت اول-

دانلود مجموعه کاربردی و تخصصی آموزش مصاحبه انگیزشی – قسمت دوم –

مصاحبه انگیزشی به عنوان یکی از پرکاربردترین رویکردهای درمانی مصرف مواد و اعتیاد در دو دهه اخیر پژوهش‌­های بسیاری را برانگیخته است. یافته‌های پژوهشی مرور شده، به وضوح نشان می­‌دهد که مصاحبه انگیزشی به عنوان مداخله‌ای مستقل یا همراه با مداخلات روانی ­اجتماعی دیگر کارآمدی درمان را افزایش می­‌دهد و با افزایش ضریب تاثیر آن، به بهبود قابل توجهی در پیامدهای درمان و مصرف مواد می­‌انجامد.

مصاحبه انگیزشی و مشاوره اعتیاد

درمانگرانی که مصاحبه انگیزشی را به عنوان روش اصلی خود ترجیح می دهند، دریافته اند که راهبردهای زیر، خصوصا در مراحل ابتدایی درمان بسیار مفیدند:
1) پرسیدن سوالات باز: سوالات باز را نمی توان با یک کلمه پاسخ داد: پرسیدن این سوالات به خوبی باب گفتگو را باز خواهد کرد: “اهل مصرف کدام یک از مواد مخدر هستی؟” یا ” در چه موقعیت هایی تمایل بیشتری به مصرف پیدا می کنید؟”
2)شنیدن متقابل: یعنی این که شما حرف مراجع را شنیده اید. وقتی بخشی از حرف های وی را انعکاس می دهید در واقع به او می گویید که در حرف های او دقیق شده و درست شنیده اید.
3)خلاصه کردن: در طول جلسات مشاوره لازم است که بارها مطالب خلاصه شده و مبنای حرف های بعدی روشن تر شود.
4) تایید و تشویق: تاکید بر نقاط قوت مراجع، حمایت از انگیزه ها و مقاصد وی و برجسته کردن پیشرفت‌ها
5) اخذ جملات خودانگیزشی از کلام مراجع: به جای این که مراجع را مجاب کنید که ضرورت تغییر را بفهمد، نظرات او را اخذ کرده، به نگرانی های او پی ببرید و اهدافش را دریابید. در دیدگاه نوین انگیزش، راهبردهای یافت شده برای بهبود آن و مدل مرحله ای تغییر و همگام با درک عوامل تغییر است که ایجاد یک رویکرد خلاقانه برای کمک به مراجعین و سوء مصرف کنندگان مواد، ممکن می شود. چنین رویکردی مقاومت کمتری بر می انگیزد و مراجعین را تشویق می کند که به اراده خود، به سوی تصمیم گیری و برنامه ریزی بروند و تغییرات رفتاری مثبت را تداوم بخشند.

 مصاحبه انگیزشی در اعتیاد

دانلود کارگاه تخصصی مصاحبه انگیزشی در اعتیاد:

* حجم: ۱۷۰ مگابایت

  • مدت زمان: ۵ ساعت و ۵۳ دقیقه

* فرمت فایل: MP3

* فرمت فایل فشرده: zip

* هزینه دانلود: ۹۸۵۰ تومان

نکته مهم: لینک های دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. بر روی دکمه زیر کلیک کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.

۱۲,۹۹۰ تومانافزودن به سبد خرید

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا