15+2 روش التیام قلب شکسته

1. سعی کنید دلیل ناراحتی خود را بفهمید. دقیقاً چه موقع این حس ناراحتی در شما به وجود آمد؟

2. به این فکر نکنید که تقصیر که بوده است. همه اشتباه می کنند. اصلاً خودتان را نگران آن نکنید.

3. برای اینکه حس راحت تر و بهتری پیدا کنید، یک فعالیت تسکین بخش و ریلکس کننده انجام دهید. یک حمام داغ، مدیتیشن، خواندن کتاب یا هر کاری که آرامتان کند.

4. بعد از یکی دو ساعت، یعنی هر زمان که احساس کردید آمادگی آن را دارید، به این فکر کنید که آیا می توانید احساسات آن فرد را بپذیرید یا نه.

5. اگر توانستید خود را بقبولانید، به او زنگ بزنید، برایش یادداشت بگذارید یا هر کاری که لازم باشد را انجام دهید. شاید دوست داشته باشید که رو در رو با او صحبت کنید. البته این امکان وجود دارد که آنها نخواهند شما را ببینند یا با شما حرف بزنند، اما باید تلاش خود را بکنید. حتی اگر از شما رو برگرداندند، حداقل با خودتان می گویید که تلاشتان را کردید. شاید آنها هم متوجه تلاش شما بشوند.

6. پیش بروید. وقتی حس کردید که می توانید دوباره دریچه قلبتان را رو به دیگران باز کنید، کس دیگری را برای خود پیدا کنید.

7. لبخند بزنید. جدی می گویم. لبخند زدن به شما کمک می کند که حس بهتری پیدا کنید و اگر چند تا دوست خوب و نزدیک پیدا کنید و با هم بخندید و اوقات خوشی را بگذرانید، مطمئناً دوباره یادتان می آید که زندگی بدون آن فرد هم چقدر زیباست.

8. قانون دو ساله را به خاطر آورید. یاد گرفتن یک کار، عادت کردن به یک شهر جدید، و همچنین التیام قلب شکسته دو سال زمان می برد. اگر قبل از اینکه این فکر به خاطرتان بیفتد، مراحلی که در این مقاله عنوان می شود را دنبال کنید، بیش از اندازه خوشبین و دلسرد خواهید شد. نتیجه واقعی زمانی حاصل می شود که انتظار معقولی داشته باشید.

9. لحظه ای که آن فرد اخرین قطره خون را هم از قلب شما که هنوز می تپد، بیرون می کشد، دست از بحث کردن با او بردارید و به هیچ وجه سر اینکه حق با کیست و با کی نیست جدل نکنید. هر موقع که می خواهید از حق به جانب بودن خودتان دفاع کنید، دست نگه دارید و روی یک چیز کاملاً متفاوت تمرکز کنید.

10. همه یادگاری های آن فرد را جمع کرده و داخل یک جعبه بگذارید—این یادگاری ها احتمالاً شامل یک قاب عکس، یک خوراکی، یک عطر و شاید یک سی دی موسیقی باشد. بعد در موقعیت بعدی مثلاً شب جمعه ای که همیشه با او می گذراندید، سی دی را داخل دستگاه بگذارید، از آن عطر به خودتان بزنید و آن خوراکی را بخورید، چراغ ها را خاموش کنید و تا می توانید گریه کنید. بهترین زمان برای اینکار وقتی است که تنهای تنها در خانه هستید.

11. خاطره ها را کنار بگذارید. وقتی در مرحله 2، آرامش خودتان را دوباره به دست آوردید، موسیقی را خاموش کنید، شکلات هدیه را کنار بگذارید، و یادگاری های دیگر داخل جعبه بگذارید. قاب عکس را بیرون نگه دارید. • هر روز هفته بعد را وقتی از کنار قاب عکس رد می شوید، بلند با خود بگویید “تو و همه خاطره هاتو فراموش کرده ام” و دست از فکر کردن به او بردارید. • هر روز دو هفته بعد را وقتی از کنار قاب عکس رد می شوید بلند بگویید، “دلم برات تنگ شده” و باز دست از فکر کردن به او بردارید. • هر روز سه هفته بعد را وقتی از کنار قاب عکس رد می شوید بلند رو به عکس بگویید، “من واقعاً متاسفم”.

12. عکس عشق سابقتان را با یکی از عکس های خودتان جایگزین کنید. اما آن عکس را همانجا نگه دارید و فقط یکی از عکس های خودتان را کنار آن قرار دهید. بعد هر روز که از کنار آن رد می شوید، باز به عکس درون قاب بگویید که متاسفید. بله، برای خودتان متاسفید که این همه وقت را با کسی سپری کردید که ارزش و قیمت شما را ندانست و دیگر به هیچ وجه برایتان مهم نیست.

13. بگذارید زمان قلب شکسته تان را التیام دهد. تا الان یک ماه از تاریخ قطع رابطه شما گذشته است. با یکی از دوستانتان به جایی بروید که همیشه با عشق قدیمیتان می رفتید (یادتان باشد که به هیچ وجه تنها آنجا نروید). یکبار و فقط یکبار به دوستتان بگویید که همیشه با دوست قبلیتان به این رستوران یا برای خرید به این فروشگاه می آمدید. بعد چیزی بخورید یا همان کاری که قبل ها با عشقتان می کردید، را بکنید، فقط با یک فرد جدید. دوستی که با او راحت باشید و بتواند مکالمه را خوب پیش ببرد.

14. هر روز با خودتان تمرین کنید که با خودتان صادق باشید.

15. هر شب قبل از خواب کتاب بخوانید. ممکن است تا آن موقع اصلاً کتاب خواندن را دوست نداشته اید اما هیچ چیز بهتر از خواندن کتاب شما را از دریای تفکراتتان بیرون نمی کشد. کتاب خواندن به التیام قلب شکسته شما کمک می کند.

16. سعی کنید با آدم های جدید آشنا شوید بعد از دو ماه کم کم کسی را جایگزین عشق از دست رفته کنید.

17. با دیگران حرف بزنید. بادوستانتان حرف بزنید. آنلاین با افرادی که نمی شناسید چت کنید و آنوقت است که می فهمید هزاران نفر مثل شما وجود دارند که خیلی خوب می توانند به شما کمک کنند.

نکات:

• دیگر به هیچ عنوان با کسی که قلبتان را شکسته است قراری نگذارید. اینکار به هیچ وجه به درمان و التیام شما کمک نمی کند.

• وقتی می خواهید قب شکسته تان را التیام بخشید، دیگر تلفن ها و پیام های فرد مورد نظر را جواب ندهید. این کار هم هیچ سودی به حالتان نخواهد داشت و نه تنها التیامتان نمی دهد بلکه دردتان را بیشتر می کند.

• قلب شکسته شما به خاطر این التیام پیدا نمی کند که دوباره مجذوب آن فرد شوید و دوباره او را به دست آورید. وقتی خودتان را وارد این پروسه فکری می کنید، بستنی بخورید (بستنی را می توانید جایگزین یک پیاده روی طولانی یا شنا هم بکنید). به تنها چیزی که نباید فکر کنید بودن دوباره با آن فرد است. فکر کنید هیچ راهی برای برگشت وجود ندارد.

• یکبار درمورد این اتفاق با دوستانتان صحبت کنید. اگر نتوانستید صحبت کردن درمورد این موضوع با دوستانتان را به یک جلسه ختم کنید، حرف زدن درمورد جزئیات مطلب را جداً بیشتر از یک ساعت طول ندهید. بعدها به دوستانتان نیاز پیدا می کنید پس بهتر است آنها را به درددل های گاه و بیگاهتان اذیت نکنید.

• به هیچ وجه برای فراموش کردن عشق از دست رفته، به خوردن، نوشیدن مشروب بیش از حد، سیگار کشیدن یا موادمخدر روی نیاورید. اگر بتوانید در دوسال آینده خودتان را با این موضوع وفق دهید مطمئن باشید که کسی را پیدا خواهید کرد که همیشه دوست داشتید داشته باشید. همه چیز به گذر زمان برمی گردد.

• داشتن دوست های خوبی که مراقبتان باشند و جلو فکر کردن ها مداوم و غصه خوردن های شما را بگیرند فوق العاده است.

هشدارها :

• اگر آنقدر احساس افسردگی می کنید که به خودکشی تمایل پیدا کردید، سریعاً به پزشک روانشناس مراجعه کنید.

• اگر بعد از گذشت دو سال هم قلب شکسته تان التیام پیدا نکرد، می توانید شهر محل سکونتتان را تغییر دهید.

• افراد باهوشی که روانشناس هستند می گویند سرعت التیام هر کس با بقیه فرق دارد. آن حس مراقبت از خود و تعهد به خود است که به شما کمک می کند هر چه سریعتر قلب شکسته تان را ترمیم کنید.

اگر می خواهید مطالب وبلاگ در ایمیل شما باشد *** این جا را کلیک *** نمایید.

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. اصلا قبولش ندارم. شخصا کسی رو که واقعا عاشقش بودم رو ظرف 1روز کنار گذاشتم.با یک جمله که 1ساعت پشت سرهم گفتم.به خودم 1ساعت گفتم باید صبور باشم ومیخوام فراموشش کنم.2روز بعد برای دیدنم اومد(ما قرار بود ازدواج کنیم)اما حتی برای حرفاش ارزشی قائل نشدم باورش نمیشد ظرف 1روز اینقدر برام غریبه شده باشه آره گاهی یادش میفتادم تا6ماهه بعد اما فقط با یه آه معمولی تموم میشد و من خوب شدم.

    یک فراکاو:

    بی شک عزت نفس شما در برابر مشکلات بسیار خوب است.

  2. ممنون،هر چي فكر ميكنم نيمي از راه را رفته ام قبل از اينكه چنين مطالبي را بخونم
    وسعي ميكنم به بقيه نيز عمل كنم تا يادش از ذهنم خارج شود

    یک فراکاو:
    امیدوارم این تعارض ها به زودی حل شود و آیندهبهتری داشته باشید…

  3. ای کاش زودتر مطلبتونو خونده بودم.من برای فراموش کردن عشقم 5 ماه شبو روز گریه کردم..هنوزم که بیشتر از یکسال ازش گذشته وبا وجود اینکه قراره بزودی ازدواج کنم گاهی که به یادش میوفتم چشمام پر از اشک میشه.
    به هر حال خوشحالم که این مطلبو خوندم وواقعا ازتون ممنونم.

  4. مطلب خوبی گذاشتین ولی من بدون این کارا تونستن فراموش کنم
    مدوروز اول عصبی وناراحت بودم وحتی شب اول کلی گریه کردم اما بعد با خوندن رمان اروم گرفتم
    به خودم گفتم من میتونم مطمینم که میتونم والان هم مشکلی ندارم
    حتی یه ذرم احساسی بهش ندارم .

  5. بر خلاف خواسته من و سردی و بی تفاوتی نامزدم از او جدا شدم پس از گذراندن بهترین سال زندگیم که با او سپری کردم . به دلیل اینکه در این کشور تنها هستم و او تنها کسی است که می شناسم نمی توانم رابطه ام را به طور کامل از او قطع کنم اما هر بار که بکدیگر را می بینیم هر دو ما به شدت غمگین می شویم . آیا ادامه این رابطه به شکل یک دوست درست است؟!

  6. موافقم و از اینکه بهترین لحظات زندگیم رو به خاطر کسی که قبلا عاشقانه دوستش داشتم و حالا دیگر نیست هدر نداده ام خوشحالم چون همیشه به گذشته به دید یک تجربه می نگرم و این اتفاق هم جزئی از زندگی بود که به رشد فکری و عاطفی من بسیار کمک کرد.

  7. با اون بخش از مطلبتون موافقم که همه ی ما آدمها برای فراموش کردن خیلی چیزها احتیاج به محیط های جدید و دوستان جدید و تعاملات جدید داریم.. وجود چند تا دوست چدید و یا حتی پرکردن اوقاتمون با دوستان گذشته می تونه به حل بعضی از مشکلات و زخمها کمک کنه . میخوام به همه ی دوستانم پیشنهاد کنم که یه کم بیشتر به دور وبر خودشون نگاه کنن و ببینن چقدر آدم منتظره دوستی ها و تعاملات جدید با ما هستند و ما تا حالا اصلا ندیده بودیم… برای همه آرزوی خوشبختی می کنم …

  8. این یک واقعیته که زمان بهترین درمانه… اما با تمام این حرفها من خیلی بی تابم و بی قراری میکنم…

  9. سلام 5سال بادختری بودم قراربود باهم ازدواج کنیم .کلی برای ایندمون برنامه ریزی کرده بودیم اما اون رفت با کسی دیگه ازدواج کرد حالا یک ساله که رفته ولی هنوزم نمیتونم فراموشش کنم . همه اون کارهارا انجام دادم ولی مدت از یاد بردنش خیلی کوتاهه .

  10. نمیدونم میتونم اجرا کنم یا نه ! اما از الان که این مطالب رو خوندم تمام سعیمو میکنم….بعد از 18ماه جدایی اونم زندگی اشتراکی 19 سالهبا داشتن 2 فرزند وبا اینکه بخاطر هرزگی و خیانتای پی درپی اون خودم خواستم جدا شیم اما این مدت تمام افکارمو مشغول کرده بود وگاهی از جدایمون پشیمون میشم وتردید دارم که اصلا کارم درست بوده یه نه .خواهش میکنم بهم کمک کنین.ممنمو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا