پرسشنامه ذهن آگاهی

تست و پرسشنامه ذهن آگاهی

ذهن آگاهی، یكی از درمان‌های مطرح در جهان است. این درمان در شرایط مختلف و برای افراد سالم و بیمار كاربرد دارد. ذهن آگاهی، فرآیندی شناختی است كه طی آنها فرد ذهن آگاه، بدون قضاوت و همراه با پذیرش، تمركز خود را روی تجربه‌ی احساسات و اتفاقاتی كه در لحظه‌ی اکنون در خود یا اطرافش رخ می‌دهد، متمركز می‌سازد.

ذهن آگاهی، تمركز و توجه فرد بصورت عدم قضاوت یا پذیرش تجربه‌های است كه در زمان حاضر رخ می‌دهد. ذهن آگاهی را می‌توان در تقابل با حالاتی مانند اشتغال ذهنی با خاطرات، تخیلات، برنامه‌ها، یا نگرانی و رفتار خودكار دانست كه در آن، توجه بر چیز دیگری متمركز است .

پیشنهاد یک فراکاو:

با انیمیشن درباره ذهن آگاهی بیشتر بدانیم.(توجه‌آگاهی)
دانلود تمرین مایندفولنس – توجه‌آگاهی یا ذهن‌آگاهی
دانلود مجموعه کاربردی و آموزشی ذهن آگاهی

رویکرد ذهن آگاهی معتقد است که: انسان به‌طورکلی به خیلی چیزها چسبیده است: به باورها، رویدادهای خاص، زمانه‌ای خاص، یک منظره، یک خواسته و … و این مسئله آن‌ها را آسیب‌پذیر، درمانده می‌سازد و احساس از دست دادن کنترل بر زندگی خودشان را تشدید می‌کند. ولی زمانی که افراد یاد بگیرند این مسائل را رها کنند و نسبت به آن‌ها آگاهی و پذیرش بیشتری کسب کنند بدین ترتیب مشکلات و مسائل را با ذهنی شفاف‌تر و گشوده‌تر بررسی خواهند کرد.

این نظریه سلامت روانی را با توانایی فرد برای رهایی از درگیری در فعالیت‌های شناختی و هیجانی ذهن و همچنین تمرکز و آگاهی از چیزهایی که در حال حاضر وجود دارد و درگیر نشدن با گذشته و آینده می‌سنجد. این وضعیت به مراجع امکان می‌دهد که در مواجهه با استرسورهای کنونی و احساسات پریشان کننده به‌جای اجتناب و درنتیجه طولانی‌تر شدن آن‌ها، از ذهنیت منعطف و پذیرا استفاده کند.

پرسشنامه ذهن آگاهی

برای پاسخ به پرسشنامه ذهن آگاهی شما ۵ انتخاب دارید که با خوانش هر گویه، اولین پاسخی که به ذهن شما می‌رسد را نشانه‌گذاری نمایید.

 

[divider style=”double” top=”20″ bottom=”20″]

 

این آزمون در حال توسعه است

هنوز امکان ارایه نتیجه برای شما وجود ندارد

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا