چطور از رنگ درماني براي كاهش استرس استفاده كنيم؟

چطور از رنگ درماني براي كاهش استرس استفاده كنيم؟

رنگ بر شيوه اي كه احساس مي كنيم اثر مي گذارد. آن مي تواند روي حالت هاي ما به صورت مثبت يا منفي اثر بگذارد. آيا شما از پوشيدن رنگهاي مشخصي يا بودن در اتاقي كه از رنگهاي خاصي پر شده است ، احساس ناراحتي مي كنيد؟ آيا رنگهاي ديگري هستند كه شما را آرام ميكنند؟ رنگهايي كه ما مي پوشيم و اطرافمان قرار مي دهيم ، حالت دروني مان را منعكس مي كنند.
روانشناسی رنگ ها ياد بگيريد چطور با استفاده از رنگ ، استرس را كاهش دهيد و يك حالت مثبت دروني ايجاد كنيد.

دستورالعمل ها:

چطور از رنگ درماني براي كاهش استرس استفاده كنيم ؟

1. خودتان را با رنگ صورتي محاصره كنيد. صورتي رنگ آسودگي خاطر است. باريكه هاي كوچكي از صورتي را در اطراف خانه براي ايجاد يك جو آرام ، اضافه كنيد. شما مي توانيد از صورتي در دستشويي و حمام ، اتاق خواب يا باقي فضاها استفاده كنيد. يك گرمكن صورتي يا الحاقات ديگر بپوشيد تا انرژي تان را متعادل كند و آرامش دروني تان را افزايش دهد.

2. رنگ زرد را به زندگي تان اضافه كنيد اگر احساس افسردگي و ضعف مي كنيد. زرد ، يك رنگ عالي براي بالا بردن روحيه تان و كاهش استرس است.

3. رنگ آبي را براي يك محيط آرام و يك خواب خوب شبانه ، انتخاب كنيد. آبي ، يك رنگ بسيار آرام كننده است. آبي ، آسودگي خاطر و بهبودي را افزايش مي دهد. اگر از بي خوابي رنج مي بريد ، خودتان را با اضافه كردن چندين مورد آبي به دكور اتاق خواب تان ، بخوابانيد. رختخوابتان را در سايه هايي از آبي قرار دهيد و لباس خواب آبي بپوشيد. رنگ آبي همچنين يك رنگ خوب براي پوشيدن هنگام صحبت در جمع است چون ارتباط خوب را ارتقاء مي دهد.

4. كمي رنگ سبز به محيط و جالباسي تان اضافه كنيد. سبز ، يك رنگ بسيار آرامش دهنده است. سبز ، هماهنگي را افزايش و نگراني را تسكين مي دهد. خانه تان را با الحاقات سبز رنگ مثل گياهان خانگي ، آراسته كنيد. اگر احساس خستگي مي كنيد، يك چيز سبز رنگ و حيات بخش بپوشيد.

5. كمي بنفش در زندگي تان قرار دهيد. بنفش، رنگ هوشمندي ، آرامش و قوت است. آن را براي آرامش دروني بپوشيد. از آن براي ارتقاء محيط آرام درون خانه تان استفاده كنيد.

6. رنگ سفيد كلاسيك را براي يك ظاهر و احساس تميز ، انتخاب كنيد. سفيد ، پاك كننده و تصفيه كننده است. هنگام استفاده در دكور خانه ، سفيد يك ظاهر تازه و تميز به دست مي دهد و واقعا يك اتاق را باز مي كند. عمده جالباسي تان را سفيد كنيد. پوشيدن سفيد كمك مي كند تا ذهنتان را پاك كنيد و روحتان را خالص كنيد. يكي از مهمترين چيزها در مورد استفاده از رنگ سفيد در خانه يا جالباسي اين است كه به همه چيز مي آيد. حتما لباس ها و دكور سفيدتان را تميز نگه داريد چون سفيدي كه گرفته و چرك به نظر برسد همان تاثير را در احساساتتان خواهد داشت.

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. “خودتان را با رنگ صورتي محاصره كنيد.”
    متاسفانه سند رنگ صورتی به نام خانمها خورده و آقایون نمی تونند از آن استفاده کنند. این هم نمونه ای از حماقت نوع بشر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا