از این خوراکی ها و نوشیدنی ها دوری کنید!

نوشابه
تحقیقات پزشکی در دانشگاه ها و آزمایشگاه ها نشان می دهد که خوراکی های فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین ساخته شده توسط شرکت های مانند پپسی کولا، کوکا کولا، چیپس ها و … ( شرکت های ایرانی را هم در نظر بگیرید ) به سادگی ناسالم هستند. آنها می توانند مغز را مانند اعتیاد به کوکایین، نیکوتین و دیگر داروهای مخدر به اشتباه بیاندازند.

خوراکی
نورا وولکاو – Nora Volkow – مدیر موسسه ملی سو مصرف مواد مخدر امریکا می گوید: ما در حال پیدا کردن همپوشانی های فوق العاده ای بین مواد مخدر در مغز و خوراکی ها در مغز هستیم.

این ایده که خوراکی ها ممکن است مانند مواد مخدر اعتیادآور باشند در یک دهه قبل خارج از دید دانشمندان بود. اما در حال حاضر این عقیده در حال رشد است. در برسی های آزمایشگاهی اسکن مغزی موش ها نشان از اعتیاد آور بودن خوراکی های چرب و نوشیدنی های شیرین می دهد. اسکن مغزی افراد چاق و کسانی که اجبار خوار هستند نشان از این دارد که عملکرد مدارهای پاداش مغز شبیه به تجربه افراد معتاد در هنگام مصرف مواد مخدر است.

چیپس
در سال 2011 ، 28 مقاله متفاوت درباره اعتیاد به خوراکی ها و نوشیدنی ها در مجلات معتبر علمی منتشر شد. با گسترش رو به افزون این تحقیقات ، تهدیدی آشکار برای تجارت 1 تریلیون دلاری صنایع مواد خوراکی و نوشیدنی شروع شده است.

نوشابه
اگر اعتیادآور بودن خوراکی های چرب و تنقلات و نوشیدنی های شیرین شده با شکر، شربت ذرت و فروکتوز بالا ثابت شود، به احتمال زیاد آنچه به عنوان جنبش ضد استعمال دخانیات در جریان است برای این گونه صنایع نیز اتفاق خواهد افتاد.

هیچ اختلافی نسبت به این که چاقی به سرعت در حال رشد است در بین افراد و دانشمدان مختلف وجود ندارد. در ایالات متحده، یک سوم از بزرگسالان و 17 درصد از نوجوانان و کودکان چاق هستند، و این تعداد هر روز رو به گسترش است. در سراسر جهان، از آمریکای لاتین تا اروپا، از آسیا تا کشورهای جزیره ای اقیانوس آرام، میزان چاقی در حال رشد می باشد.

هزینه های پرداخت شده

چاقی
با گسترش چاقی هزینه های افراد و جامعه نیز افزایش می یابد.در مطالعه ای که در سال 2009، از 900000 نفر انجام شد و در مجله لانست انجام شد، اعلام شد که چاقی طول عمر را به صورت متوسط 4-2 سال کاهش می دهد و هم چنین امید به زندگی را که یکی از شاخص های پیشرفت یک جامعه است به میزان 10 سال کوتاه می کند.

چاقی
در سال 2009- 2008 تخمین زده شده است که نزدیک به 147 میلیارد دلار صرف درمان بیماری های مرتبط با جاقی شده است.

منبع برای مطالعه بیشتر: بلومبرگ

تازه ترین نوشته های منتشر شده در یک فراکاو:
[archives limit=32]

آیا شما نیز علاقه مند به دریافت مطالب یک فراکاو در ایمیل خویش هستید:
پس اینجا کلیک نمایید تا اولین نفری باشید که نوشته بعدی یک فراکاو را می خواند…

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا