اسرار پنج سال اول زندگی مشترک (معرفی و دانلود کتاب صوتی ویژه روشن‌دلان)

کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک

«کاش کسی این اسرار را به من گفته بود»

(کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک)برخی بر این باورند که پایدارترین عشق آن است که به جدایی می انجامد! این نظر همانقدر می تواند عجیب جلوه کند که ملموس و پذیرفتنی نیز هست. تنها باید بتوانبم انتخاب کنیم که دنبال عشقی پایدار در خاطرت خود باشیم یا اینکه عشق را به شکلی متداوم در دل یک زندگی مشترک و همیشگی طلب کنیم.

عشقی که به وصال نمی انجامد، تنها در خاطره ها پایدار است و در گذر زمان رنگ می بازد، تا زمانی که یادی یا خاطره ای آن را برای لحظاتی تازه کند؛ اما عشقی که به ازدواج انجامیده در واقعیت تداوم پیدا می‌کند. بنابراین با واقعیت‌های زندگی سر و کار دارد و همان‌قدر نیز باید قوی و استوار باشد.

درباره عشق و زندگی مشترک کتاب‌های بسیاری نوشته شده است آثاری که کوشیده‌اند به این سوال مهم پاسخ گویند که چرا عشق و علاقه یک زوج پس از ازدواج فرو کاسته شده و به تلخی و گاه جدایی می‌انجامد. باید قبول کنیم یافتن پاسخ این سوال بسیار دشوار است.

زنان دوست دارند مردان را تغییر دهند اما وقتی تغییر می‌دهند دیگر دوستشان ندارند!

مارلین دیتریش

به نظر جمله تفکر برانگیزی جلوه می‌کند، هر چند که به نظر نمی‌رسد همه حقیقت را در خود داشته باشد. نکته آنجاست که آدم‌ها، تا زمانی که زیر یک سقف زندگی نکرده باشند، به درک درستی درباره یکدیگر نمی‌رسند. این اتفاق در سال‌های نخست ازدواج رخ می‌دهد. به همین خاطر هم این سال‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردارند. درک این تفاوت‌ها و غیر قابل تحمل جلوه کردن آنها اگر به کاهش علاقه منجر نشود، شاید با تلاش برای تغییر طرف مقابل همراه باشد. اینجاست که شاید تفاهم برای تغییر نیز چاره ساز نباشد. چون امکان دارد به نتیجه مورد اشاره مارلین دیتریش بینجامد.

کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک
کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک

به نظر بهترین راه آن است که شخص آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برای رسیدن به یک زندگی موفق در سال‌های حساس نخست ازدواج را بیاموزد. این همان چیزی است که دستمایه نوشتن کتابی قرار گرفته که قرار است امروز به شما معرفی کنیم. «اسرار پنج سال اول زندگی مشترک» عنوان اثری است از«پتیت فیلس روی» با ترجمه زهرا حیدری به همت نشر قطره منتشر شده است. کتابی که با افزودن این جمله «کاش کسی این اسرار را به من گفته بود» به شکل روشنی بر اهمیت دوره مورد اشاره از زندگی زناشویی تاکید کرده است.

کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک اگر چه اثری روانشناختی در حوزه ازدواج محسوب می‌شود اما در بسیاری بخش‌ها لحنی روایی به خود می‌گیرد. نویسنده همانند کسی که در نخستین سال‌های ازدواج قرار دارد، می‌کوشد با بازگویی برخی تجربه‌های خود، مهارت‌های لازم را به خواننده بیاموزد. هر چند که به نظر می‌رسد مرد بودن نویسنده کتاب باعث شده در بسیاری فصول طرف صحبت او مردان به نظر برسند اما حقیقت این است که این کتاب همان‌قدر که برای مردان مفید به نظر می‌رسد برای زنان نیز کارآمد است.

تجربه ثابت کرده زوج‌هایی که از بحران‌های سال‌های نخست ازدواج خود را با موفقیت از سر می‌گذرانند کمتر کارشان به جدایی یا اختلافات شدید می‌انجامد. سوای این مهم در همین سالهاست که زوج‌ها با ویژگی‌های یکدیگر آشنا شده و گاه به ناسازگاری می‌رسند. در این سال‌ها زوج ها شناخت کافی از یکدیگر را ندارند، بنابراین اغلب دچار مشکل شده، کارشان به اختلاف و یا درگیری‌های لفظی می‌کشد و این اختلافات می تواند به سطوح بالاتری نیز برسند؛ مگر اینکه به واسطه آشنایی با مهارت‌های لازم برای مدارا با یکدیگر و ایجاد آرامش در خانه، جلوی بالا رفتن سطح چنین اختلافاتی گرفته شود.

دانلود کارگاه ریزه‌کاری‌های زندگی زناشویی (بسیار کاربردی)
دانلود کامل‌ترین مجموعه آموزشی مهارت‌های زندگی (کاربردی و تخصصی)
آموزش کاربردی رابطه جنسی لذت بخش
سلامت جنسی : دانلود کارگاه سلامت جنسی ویژه روابط زناشویی
درمان مشکلات جنسی زوجین و زوج درمانی (دانلود دوره کاملا کاربردی)

از این رو می توان گفت ما با کتابی طرف هستیم که به یکی از مهم‌ترین دوره‌های زندگی افراد پرداخته است. پر بی‌راه نیست اگر آن را بحرانی‌ترین دوره زندگی خوانده و اثر حاضر را نیز کتابی برای سهولت عبور از بحران محسوب کرد.

«با‌وجود آمادگی‌های بسیار، باز هم کاملاً طبیعی است که زوجها اندکی پس از آغاز زندگی مشترک بیدار شوند و با خود فکر کنند «این اون کسی نیست که باهاش ازدواج کرده­ام! یعنی چی شده؟! پس اون کجا رفته؟! این کیه؟ چه‌قدر زود عوض شد؟ یعنی ازدواج ما اشتباه بوده؟…»

بخشی از کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک

به‌راستی به هنگام تجربه کردن چنین دلسردی‌هایی چه باید کرد؟

اثر حاضر در ده فصل کوشیده اسراری را برای خواننده بازگو کند که که از آنها برای غلبه بر این تردیدها بهره بگیرد.
عناوین فصل‌های کتاب اسرار پنج سال اول زندگی مشترک:

  • عبور از آستانه‌ی ازدواج و پدیدار شدن ویژگی‌های فردی؛
  • الان صدایم را می‌شنوی؟ گفتگوهای زن و شوهری؛
  • زمان: رقابتی جذاب؛
  • تو مرا کامل می کنی: رابطه جنسی و ازدواج مذهبی؛
  • پول: بُت واقعی؛
  • بچه دار شدن – شروع یک زندگی؛
  • زندگی مشترک: حق با کیه؟ مقصر کیه؟
  • آرامش، همین الان! هیچ چیز به اندازه‌ی خویشاوندان همسرتان نمی‌تواند آن را از شما بگیرد
  • برقرار تعادل بین زندگی شخصی و زندگی مشترک
  • در بیماری و سلامتی، در سختی و خوشی
  • پایان: تا ابد با هم

یک فراکاو

عاشق روانشناسی و گفتگو درباره اون هستم. در ۱۴ سال گذشته با علاقه در حوزه وب با تمرکز بر روی موضوع روانشناسی فعال بوده و هستم. /// جهان بیمار و رنجور است/// دو روزی را كه بر بالین این بیمار باید زیست/// اگر دردی ز جانش برندارم ناجوانمردی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا